12 Haziran 2016 Pazar

TARİFLERİME BAŞLARKEN...

Sevgili Dostlar,

Aylarca önce oluşturduğum Blogumu (http://erkekasci.blogspot.com.tr) artık kullanmaya ve bazı yemek tariflerimi yazmaya karar verdim. Ancak yazmaya başlayınca yıllardır bu işin hazırlığı için çektiğim fotoğrafların son derece yetersiz olduğunu farkettim, zira muhakkak işin başında, ortasında, hatta pişirirken ve sonunda servis ederken fotoğraflar çekmeliymişim. Neyse şimdilik elimdekilerle idare edeceğim ya da yeni yaptığım yemekleri, yeni fotoğraflarla yayımlayacağım. Birde profesyonel bir fotoğraf makinası kullanmamın daha uygun olacağını gördüm. Örneğin Curry li Hindi Budu Sotesi yapmışım elimde sadece bu iki fotograf var. Bu da en iyilerinden biri. En azından malzemeleri, bıçakları göstermişim. 





Profesyonel bir aşçı değilim. Ve aslında hiç alakasız bir şekilde makina mühendisiyim. Evliyim, bir çocuğum var. Amatörce 1992 yılından bu yana yemek yapıyorum. Bu geçen 24 yıllık aşçılık deneyimlerimi, önceleri kitaplar okuyarak ve deneyerek, daha sonra gittiğim oteller ve restaurantlardaki aşçılarla iletişim kurarak ve son dönemde de malumunuz olduğu üzere gerek sosyal medyadan gerekse TV den yerli ve yabancı ünlü aşçıları izleyerek geliştirmeye çalıştım. Bulunduğum, seyahat ettiğim ülkelerde (1988 yılından bu yana 22 farklı ülke seyahatim oldu.) local tatları keşfettim. Evimizde çalışan yabancılardan bazı yemekler öğrendim. Tabii burada aslında çoklukla kullandığım eşim, annem, anneannem, kayınvalidem ve çevremdeki ev hanımlarının tariflerini de atlamamam gerekir. 

Bu süre içinde bazı önemli tespitlerim ve uygulamalarım oldu. Bıçak seçimi, tencere tava seçimi, tezgah, kesme tahtası, baharatlar v.s. Bu deneyimlerimi ve öğrendiklerimi de zamanı geldikçe paylaşacağım. Ölçülerimi mümkün olduğunca bardak, kaşık gibi mutfak ölçüleri ile ama bazen gerektiğinde de gram ve litre olarak vereceğim. Yemeklerimde ve tariflerimde mümkün olduğunca bulunabilen ve Türk damak tadına uygun baharatlar kullanacağım.


Baharat Dolabım


Blogumda önceleri yayımlarımı ayrıştırmadan yapacağım. Ancak sonradan yemek tarifleri çoğaldıkça Soslar, Çorbalar, Et Yemekleri, Sebze Yemekleri, Balık Yemekleri, Makarnalar, Pilavlar, Börekler, Tatlılar, reçeller v.s. gibi bölümlere ayıracağım. Tabii ayrıca İtalyan Yemekleri, Rus Yemekleri gibi bir kaç ülke yemeği tarfleri de olacak. Öncelikle hedefim hergün bir yemek tarifi koyabilmek. Ama bunu yapabilecek miyim? Bilmiyorum. Zaman gösterecek. Saygı ve Sevgilerimle... ÖZANT SUNAR

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder